Alva 5 månader





Nu har Alva redan hunnit bli 5 månader gammal. Skorven försvann med senaste kuren och på BVC-kontrollen förra veckan vägde hon 6895 g och var 64,5 cm lång. Huvudomfång 43 cm. Ojdå, jag som köpte mössa i 40/42...
Alva har fått en liten present av mina föräldrar (ja, inte för att hon blev 5 månader alltså) - ett jättegulligt litet silverhjärta i en halskedja. Supersött. Det ska hon få ha på sig på julafton.

Fredrik fyllde år i går. Vi bjöd gästerna på marängtårta med lemoncurd-fyllning och han fick finfina presenter.
Vi klädde också granen, drack glögg (Blossa 08 testad och funnen heeelt ok) och spelade Yatzi ackompanjerade av julmusik förstås. Ja, jag vet att vissa anser att granen ska kläs kvällen innan julafton men efter julafton tröttnar jag så fort på julsakerna. Det är ju nu innan som det är så där extra mysigt tycker jag. Det är lite speciellt med ljuset från julgransljusen på kvällarna och barnen (eller åtminstone Felix) tycker det är lite spännande med paketen där under.
Det var ju lite kul i år också att se vad Alva skulle tycka om granen och hon tittade storögt på den och tycker nog att den är fin.


På bilderna kan ni se vår lilla tärna som inte alls ville ha glitter i håret den 13/12 som mamma hade tänkt :-)


Kommentarer
Postat av: Karin/Theas rum

Sötaste tärnan =)

2008-12-15 @ 23:03:30
URL: http://theasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0