En sån där dag...

I går var en sån där dag då allt som kan gå fel gjorde det ungefär.
Det började med att jag skulle bada Alva. När jag hällt upp vatten i hennes badbalja, hällt i olja och tagit av lilltjejen stoppar jag ner henne i vattnet och hon smäller av ett sedvanligt leende när hon känner vattnet och så... bajsar hon. Jaha, bara att lyfta upp ungen och tömma ur vattnet och när jag sedan ska sätta tillbaka proppen i baljan för att fylla upp nytt vatten funkar det inte alls eftersom den är hal av olja och bara glider ur. Försöker torka av den men det hjälper inte. Skumt. Bara att inse att något bad blir det inte så jag duschar henne och om ni någonsin hållit i en naken blöt bebis med en hand så förstår ni att det inte är det enklaste man kan ge sig på.

Lite senare ska vi gå och handla och precis när jag fått på henne overall, mössa, vantar och tossor så kräks hon världens blaffa över min tröja, byxor och strumpor, golvet och sig själv. Jaha, bara att ta av sig alla kläder och på med nya, torka upp och så ska vi precis ge oss av - då börjar det spöregna. Men hallå!
Så vi tar av oss igen och väntar. Efter en stund slutar det regna och vi tar på oss igen. Precis när vi ska gå kommer värsta störtskuren igen. Men är det sant? Av med kläderna igen. Visst kan man gå i regnet men om man inte måste så avstår man ju helst.

Fast.. en del bra hände ändå denna dag. Vi åt god söndags-middag hos mina föräldrar, jag och Alva var hos en kompis och fikade och senare på kvällen hade vi 7 gäster som hälsade på innan de skulle med Gotlands-färjan hem till ön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0