Här händer inte mycket...

Idag fick jag sovmorgon ända till 10! Så länge har jag inte sovit en enda gång sedan Alva föddes. Det var otroligt skönt.

I går var jag och tränade igen. 30 minuter på crosstrainern går lätt som en plätt så jag måste öka på motståndet nu tror jag. Körde några övningar för armar och nacke också som vanligt. Sugen på att börja träna fler dagar i veckan men då får jag gå själv men det går väl det också fast det är roligare att träna tillsammans med Fredrik förstås.

I dag har sonen haft studiedag och han och jag har spelat en Super Mario-match på Nintendot vi lånat. Urkul.
Vi har också varit inne på stan och faktiskt betat av en del julklappsinköp vilket känns väldigt skönt. Slank visst in på systembolaget också och köpte på mig 2 flaskor glögg till - äääälskar glögg. Det blev Dufvenkrooks X-mas Deligt med kakaosmak och Blossas cognacsglögg. Mmm...

Alva har fått prova palsternacka idag. Hon verkade inte lika förtjust som i potatis men vi försöker igen i morgon. Efter det är det dags för morot tänkte jag. Hon dricker vatten i en mugg också och den gapar hon efter hela tiden.
Jag tycker nog att vi lyckats dra ut på ammandet lite de senaste två dagarna så att det går 3 timmar emellan målen de flesta gånger. Skönt. Hoppas det håller i sig.
Vi har ju haft problem med att få Alva att ta flaskan när Fredrik ska mata henne om jag ska iväg någonstans och den 18/12 ska jag på ett möte med jobbet som håller på från tidig morgon till sen kväll så det måste funka då. Så då hade jag tänkt öva lite idag och läser på kartongen till flaskan vi har och inser att det nog inte är så konstigt att Alva inte är så intresserad av flaskan - nappen är ju för nyfödda men yttepyttelitet hål och det finns en både för 1 månad och 3+ månader så det har länge varit dags att byta till en med fler hål i. Ojdå. Så jag ska köpa en ny innan jag testar igen.

I morgon är det dags för Öppna förskolan igen. Det ska bli kul, det var ju stängt förra torsdagen så nu är det 2 veckor sedan vi var där.

Ja, det var en liten rapport från vår vardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0