Lättstressad mamma

Den här veckan har det varit och är många inplanerade aktiviteter. Det är ju kul förstås för det mesta är helt självvalda roliga saker men samtidigt är det lite jobbigt på ett annat sätt. Jag känner mig lite småstressad trots att jag egentligen inte alls behöver det för jag hinner ju med. Konstigt vad "ostresstålig" man blir när man är föräldraledig. I allafall jag.

Idag har jag handlat, varit på utvecklingssamtal i skolan (sonen godkänd i alla ämnen, skönt), sålt skötbordet (äntligen lite yta i Alvas lilla rum), varit i stallet, bakat saffransskorpor (recept kommer), bloggat, plockat lite här hemma (bla rensat ur allt som var för smått i lilltjejens garderob) och naturligtvis gosat mycket med Alva.

Tavlan till Alvas rum har kommit idag också! Nu måste jag se till att få ordning i hennes rum till slut.

I morgon är det ingen öppen förskola eftersom ledarna är på utbildning :-(
Men jag ska iväg och träna i stället tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0