Nostalgi: Game & Watch pocketspel

Det finns några saker från min uppväxt som särskilt satt sig fast i mitt minne. Jag tänkte under den nya kategorin Nostalgi skriva lite om dem då och då. Ni som också är födda i mitten av 70-talet känner kanske också igen sakerna och tycker det är kul.



Först ut är Game & Watch spelen som ALLA hade.
Jag hade bara ett enda och det var Musse Pigg som skulle plocka ägg som fyra hönor värpte. Jag var värsta experten på det och jag minns exakt hur det lät och hur gummiknapparna kändes.
Sen var jag grymt avundssjuk på de som hade dubbelspelet Donkey Kong förstås. Å vad kul det skulle vara att få spela några av de där spelen idag!

Eller minns ni kanske några av de här?
* Octupus där en dykare ska hämta en skatt på botten av havet och akta sig för en jättebläckfisks tentakler.
* Parachute, fallskärmshoppare hoppar ut från en helikopter och måste fångas upp med en roddbåt.
* Fire,
några brandmän med ett brandsegel måste fånga upp människor som hoppar från ett brinnande hus.
* Snoopy Tennis. Snobben, Karl och Gullan spelar tennis
* Popeye. Olivia kastar ned mat från ett fönster till Karl-Alfred men denne måste akta sig för Brutus.
* Donkey Kong Jr. Junior måste ta sig förbi krokodilerna och befria Donkey Kong som är inlåst i en bur.

Tradera kan man köpa många av spelen om man vill återuppleva känslan!

Bilder från Game & Watch.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilken nostalgikick!!! Dessa spel var ju underbara! Har faktiskt kvar musse plockar ägg spelet och det där man skall släppa ut apan ur en bur. Kanske dags att plocka fram dem igen :)

Kram Kikan

2008-11-09 @ 17:24:19
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: Thilda

Jag har det där oranga donkeykong spelet:)

Har fått det av min pappa, han hade det när han var liten.

Det e mycket roligare än alla data spel och xboxspel, haha tycker jag iallfall

Och ändå så e jag tolv:)

2011-02-05 @ 14:18:33
URL: http://ewaannathilda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0