Recept: Fläskfilépasta

Ett tips för fredagskvällen kommer här på en lättgjord och snabb allt-i-ett-rätt som man kan variera genom att byta ut vitlöksosten mot en ost med annan smak.



Fläskfilépasta
4 port

1 fläskfilé
salt, peppar
4 portioner pasta (tex penne eller spiraler)
1 burk vitlöksost (eller annan smak), ca 120 g
1 1/2 burk crème fraiche
Riven ost

Gör så här:
Koka pasta och häll den i en ugnssäker form. Skiva filén och bryn den i smör, salta och peppra.
Vispa ur stekpannan med dessertosten och crème fraichen.
Lägg filéskivorna ovanpå pastan i formen och häll över såsen. Strö över ost.
Tillaga i 175 grader i ca 15 minuter.

Servera med en god sallad och ev. salladsdressing.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej



Såg din kom hos mig och kikar in till dig för första ggn tror jag. Vilken jättefin blogg du har, precis i min smak =). Får ta och länka till dig hos mig.



Karin (Theasrum, är på jobbet nu så det blir ingen länkning i kommentaren)

2008-11-21 @ 06:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0