Recept: Pizza


Hemgjord pizza är smarrigt. Jag tycker det här receptet på botten är bra och degen blir lättarbetad.
Fyllning den här gången blev bara skinka, hackad vitlök och färska champinjoner.

Pizzabotten:
5 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1 krm salt
75 g smör
2 dl mjölk

Blanda vetemjöl, bakpulver, salt och smöret (skuret i små bitar) till en grynig massa och rör sedan snabbt ner mjölken så att det blir en deg. Tryck/kavla ut på bakplåtspapper eller direkt på en plåt.

Sedan brer jag på lite ketchup, lägger på ett lager ost, den fyllning jag vill ha och toppar med mer ost och lite pizzakrydda.
Grädda mitt i ugnen i 225 grader i 15-20 minuter. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0