Stora tjejen

I dag var jag på BVC med Alva för vägning och mätning. Den lilla tjejen har blivit stor och är nu 62 cm lång (sa hon... fast jag ser nu att hon skrev 64 cm i boken... hmm) och väger 6320 g. Precis lagom tjock och go!

Vi var på öppna förskolan också och det var kul. Jag har börjat pyssla en liten tygfigur till Alva. Jag tror den kan bli fin.
Jag trodde verkligen inte att öppna förskolan var något för mig innan jag hade varit där första gången men jag hade sååå fel, det är faktiskt jättekul. Det är kul att träffa andra mammor (och en och annan pappa), ta en fika, pyssla lite och så är det roligt att se de äldre barnen och vad de lärt sig för man vet ju att Alva snart också kan de där sakerna. Man märker att de stora barnen (7-8 månader) är mycket "vildare". De rullar omkring på golvet och sträcker sig efter saker och Elmo har kommit upp med både fram- och bakänden samtidigt nu så han lär sig nog krypa snart.

Konstigt vad snabbt tiden går. Alva är inte alls någon av de minsta bebisarna längre som hon var när vi började gå dit.
Ibland känns det som det går alldeles för fort. Innan man vet ordet av är man väl tillbaka på jobbet och Alva kan gå och får börja på dagis. Usch. Vill inte alls tänka på det. Kvinnofälla? Vilken bullshit. Jag önskar verkligen att jag hade ekonomiska möjligheter att stanna hemma med våra barn forever eller åtminstone bara jobba halvtid men tyvärr har jag inte det. Bara att inse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0