Shoppat loss

IdaT, Molo, PO.P
Några av dagens inköp.

Igår åkte hela familjen till Kalmar för lite shopping. Fredrik och Felix började dagen med ett besök på Kalmar läns museum medans Alva och jag började shoppingrundan på Name it där dagens första inköp blev en rosa dregelhaklapp.
Så småningom mötte vi upp F & F vid Babyproffsen där ett par söta tofflor, en snuttefilt i form av en katt och två plastskedar inhandlades.
Sedan gick vi till barnklädesaffären Eleraff där det var 30-50% rea. Svårt att bestämma sig var det för det fanns mycket snyggt men det slutade med att Alva fick två bodysuits - en från från Molo (lila med gula prickar) och en från IdaT (korallfärgad med igelkottar).
Därefter var det dags för fikapaus och med toblerone-biskvi i magen strosade vi vidare till PO.P (Polarn o. Pyret) där jag hade en kupong som gav mig 50% på en body så Alva fick en röd med orange fåglar på (valde mellan denna och de ursnygga som Tiogruppen designat men jag tyckte tygkvaliteten verkade bättre i denna).
Sedan var det dags för lunch på Thai Silk Palace där vi hade hört att det skulle vara jättegod thailändsk buffé men tyvärr blev vi besvikna. Utbudet på buffén var rätt klent och maten inte särskilt god faktiskt.
H&M fick Felix ett par Simpsons-kalsonger och Fredrik köpte sig en jacka på Stadium.
Till mig själv handlade jag noll saker om man inte räknar med en rulle presentpapper, en rulle presentsnöre och en sån där mackapär som strimlar presentsnören så det blir snyggt, allt från Lagerhaus.
Vi gick en snabbsväng på IKEA också och lyckades med bedriften att göra av med under 100 kr. Det blev bara två små lysdiodslingor i rött och ett vaniljdoftljus.

Alva uppförde sig som en liten ängel under hela denna långa shoppning-dag och låg och skrattade, såg sig omkring eller sov hela tiden i vagnen. Hon fick mat ett par gånger men hon borde fått lite precis innan vi åkte hem för sista 10 minuterna på hemfärden fylldes bilen av ett illvrål av sällan skådat slag. Himmel, att de kan skrika så högt de små liven! Men bortsett från det alltså en toppendag.

I brevlådan hemma väntade den nysläppta Simpsons-DVD-boxen på Felix så gissa om vi har en lycklig pojke i kväll.
Och jag blev också glad för i samma brevlåda låg också ett paket med min senaste Tradera-vinst - ett par PO.P hängseljeans till Alva som var jättefina.

Oj, vilken materiell dag det här blev ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0