Första bilderna...

... med nya kameran. Idag har jag bland annat övat på att fotografera med olika skärpedjup för att t ex få bakgrunden att se suddig ut så att motivet där fokus ligger framträder mera. Jag har också tagit ett fåtal snöbilder (vi har fått massor med snö i natt) och försökt få snön att se bra ut genom att överexponera lite och laborera lite med vitbalansen. Det är kul!
Ändå får jag inte till bilderna riktigt så där som jag vill. Man kan ju lugnt säja att ljusförhållandena just nu inte är ultimata för en nybörjare men vilja finns det gott om så det ska nog ordna sig ändå.
Några första smakprov får ni här. Ni kan ju gissa vem jag helst använder som modell vid mina fototester ;-)

Jag har problem med att ljuset inne är så dåligt just nu och jag vill helst inte använda blixt då det blir så hårt och platt på något sätt. Men hur får jag skarpa bilder utan blixt under dessa förhållanden? Inte lätt. Tar tacksamt emot tips!










Kommentarer
Postat av: Daniella

Gud så söt =) Det är väldigt svårt att få fina bilder med blixt och utan blixt blir dom ofta för mörka.. Men det finns ju olika inställningar för till exempel blixt inomhus, man får läsa manualen ingående! Jag brukar använda digital närbild, dom blir jätte fina men då blir bakgrunden lite suddig för man framhäver det som är längst fram..

2009-02-12 @ 23:37:52
URL: http://deniella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0