LOVE is in the air


Alla hjärtans dag.

Jag och Alva började dagen med en stund ensamma innan pojkarna kom upp. Det är mysigt att vara bara vi två på morgonen. Då är hon vanligtvis på sitt bästa humör och vill leka och mysa.

Ganska snart kom storebror upp och ville ha havregrynsgröt till frukost. Han blev glatt förvånad över att få ett hjärta av kanel på gröten. Han fick också den söta lilla godispåsen på bilden.

Till slut kom även Fredrik upp. Vi hade bestämt att inte köpa någonting till varandra på Alla hjärtans dag men eftersom han tog sig friheten att bryta samma överenskommelse vid jul så gjorde jag detsamma nu för att "ge igen" så nu är vi kvitt :-)
Jag hittade de vackra bokstäverna på Village och de blev min present till den man jag träffade för över 14 år sedan och gifte mig med i somras. Puss Darling.

Lilla Alva fick ingenting. Hon får jämt så mycket ändå så jag tyckte det var pojkarnas tur. Däremot gick hon och jag en promenad i det underbara vädret. Solen sken och snön var glittrig och vacker. Tyvärr lyckades jag inte fånga allt det vackra med kameran. Det är frustrerande att vara nybörjare.

Efter en snabb lunch begav jag mig till stallet där Legenden fick springa av sig lite i snön i paddocken. Han är så rolig och tycker om att busa. Först springer han lite och sen ställer han sig en bit bort och vänder sig mot mig med bus i blicken. Det ser precis ut som han frågar mig när jag tänker sätta igång och leka med honom. Han är som en sprallig liten fölunge gamle gubben.

Under tiden jag var i stallet var Fredrik ute i snön med barnen och Alva fick prova att åka pulka i den lilla backen här hemma (inte själv förstås!). Hon uppskattade tydligen inte det påhittet.

Jag och familjen har också hunnit med att äta på restaurang idag och sedan spelat Trivial Pursuit i över tre timmar och ätit nachos med olika dipsåser och godis. Mums.

Kommentarer
Postat av: Broder Tuck

Låter som du hade en jättebra dag syrran!



Kram, Alexander.

2009-02-15 @ 19:45:06
Postat av: Carins Hälsa 2009

Tack för jättebra frukosttips! Mums!



Det här var ju inte heller en dålig frukost. Så gulligt!

Jag saknade mest min älskling på Alla Hjärtans Dag, eftersom vi just nu är på varsin sida av jordklotet... :(

2009-02-16 @ 03:51:04
URL: http://carinshalsa.blogg.se/
Postat av: lolli

hej...låter som en underbar dag..precis som de ska vara...ha det gott kram till er alla

2009-02-17 @ 14:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0