På bättringsvägen?


Även när snoret rinner som en aldrig sinande flod från lilla näsan kan man bli så här glad om man får leka med ett plastomslag från en katalog som låg i brevlådan. Kanske är lillan på bättringsvägen redan?


Själv har jag varit på jobbet en stund och smaskat smörgåstårta. Ulla, min "favorit-tant" blir pensionär. Skönt för henne, tråkigt för oss som blir utan henne på jobbet :-(
Men vi hörs ju på mailen Ulla! Och så förväntar jag mig att få läsa din bok snart nu när du har tid att skriva!

På jobbet väntade en paket på mig. Eller på Alva rättare sagt. En present från min Västerviks-kollega till lilltjejen. En jättesöt liten leksak och en rosa scarf från Svea. Så himla fint!

På eftermiddagen cyklade Felix hem till en kompis, Fredrik åkte till jobbet och kvar blev Alva och jag. Då kom min mamma som en räddande ängel och tog med Alva ut på promenad i nästan en timme så jag fick sova en stund. Sååå skönt för ryggen att vila lite och sömnen behövdes. Och Alva behövde nog lite luft och sömn hon också. Hon hade sovit gott hela promenaden.

Hon har förresten lärt sig att vinka idag! Först trodde jag det var en tillfällighet att hon vinkade när vi gjorde det men efter en stunds testande stod det klart att när vi sa "vinki-vink" (och självklart med superlarvig röst, sådär som man knappt tror är sant när andra gör till sina barn) så vinkade hon åt oss flera gånger vid flera tillfällen idag. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0