Segt

Jag är trött. Jag är seg. Jag har inte lust med någonting (det är därför det är så tyst på bloggen).
Just nu vaknar Alva minst en gång per timme efter kl 23 (hon sover oftast bra mellan 20-23).
Vi har bestämt att nästa gång Fredrik har sin lediga vecka (jobbar skift) är det dags att göra något åt det här. Vi har försökt med lite "mjuka" metoder men inte fått det att fungera så tyvärr blir det nog någon slags 5-minuters-metod fast med vår egen tolkning kanske då. Hon måste börja sova i sin säng och jag måste sluta nattamma.
Jag är bara så väldigt kluven till det där. Det kanske är jag som inte är redo för det? Sova utan min lilla skrutta nära? Det känns konstigt. Så först måste jag nog övertyga mig själv om att det är det rätta.

Helgen har annars varit helt ok.
I fredags kväll bjöd vi över mina föräldrar på tacos. Det var mysigt.
I lördags åkte vi till Kalmar och lämnade tillbaka bilbarnstolen vi hyrt på Babyproffsen. Vi köpte presenter till Alexander och var in en sväng på IKEA.
I går storstädade vi Alvas rum och sovrummet. Putsade fönstren, våtdammade varenda millimeter, dammsugade och skurade golven. Skönt att ha det gjort. Men idag väntar båda badrummen. I kväll börjar Fredrik jobba igen och det är svårt att riktigt hinna med städningen som jag skulle önska när jag är själv eftersom Alva är inne i en period då man inte kan sätta ifrån sig henne knappt en sekund innan hon blir gnällig. Vill bara vara i famnen.

Just nu står hon i mitt knä medan jag skriver med en hand så nu ska jag återgå till att roa min lilla prinsessa!

Förresten... bilen gick igenom besiktningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0