Tisdag (varför är det så svårt att komma på rubriker?)


(fotot taget med gamla kompaktkameran)

Idag har varit en skön dag. Vi började med att ge oss ut i pulkabacken tillsammans med en av Fredriks kompisar och hans dotter. Alva tyckte inte precis att det var kul att åka pulka men hon protesterade inte heller. Eller... hon protesterade inte när hon fick åka med mig men med Fredrik var det inte lika poppis, haha :-D
Tyvärr hade vi tagit på Alva lite för lite kläder insåg vi efter en stund så vi vågade inte stanna alltför länge så efter en stunds åkande, lite varm choklad och kanelprickar begav vi oss hemåt.

Till lunch åt vi köttfärssoppa med quesdillas och sedan åkte vi in till stan och inhandlade en ny bilstol till Alva. Det blev en Akta Graco Duoflex. Hoppas det blir bra. Köpte ett UV-filter till kameran också.

Efter citybesöket var jag och Alva hemma hos mamma en stund på kaffe och brownies (förresten verkar det som att "maginfluensan" var matförgiftning, flera från begravningen bla mamma och peo hade blivit dåliga och min mamma, som är sjuksköterska, trodde snarare på det än på maginfluensa) och väl hemma igen körde vi igång med middagsmaten. Idag blev det kokoskyckling med jordnötter och jasminris. Recept kommer.

Sen har vi slappat framför TV:n och jag har lånat massa foto-tidningar av min "plastpappa" som jag håller på att plöja igenom.

Kommentarer
Postat av: lolli

lilla gull unge...vilken sötis du är...en glad liten tjej....

2009-02-19 @ 11:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0