Äntligen chokladbollar


I går bakade jag och Felix chokladbollar. Himmel så gott det var (trots att vi inte hade någon smält choklad på).
Självklart åt jag så många att jag mådde illa men det är bra. Då dröjer det kanske ett tag innan jag blir sugen igen.

I går fick jag också äntligen mitt gymkort. Det har varit en massa strul med Securitas och om entreprenörfirmorna ska få anhörigkort och sånt på Scania men nu äntligen kan jag gå dit med gott samvete. Var ju tvungen att prova kortet igår (fotot blev by the way gräsligt) och det funkade fint så jag körde lite intervaller på löpbandet, lite cykel och sedan styrketräning överkropp.
Tur jag kom iväg med tanke på antalet chokladbollar jag sedan mosade i mig :-)

Min mormor... hon hade skrivit ned att hon ville att jag skulle ha hennes gamla kokböcker och nedskrivna recept. Jag blev helt rörd av att hon tänkt på mig och förstått hur mycket jag uppskattar denna skatt. Jag ska visa er någon dag de vackert skrivna recepten i min mormors mors receptbok som också fanns där.
Fick också ett halsband som vi gett till mormor tidigare och som hon tyckte mycket om. När jag höll i det där halsbandet som inte längre kommer hänga runt hennes hals var det som att det gick upp lite för mig att hon faktiskt är borta för alltid... saknaden är större än jag erkänner för mig själv (det blir enklare att hantera så).

Kommentarer
Postat av: Karin/Rosa maränger

Vad kul med recepten, jag hade blivit jätteglad.



Gott med chokladbollar. Vi var så sugna på att göra det igår men så såg vi att vi inte hade havregryn hemma.

2009-01-24 @ 16:07:55
URL: http://rosamaranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0