Dagar som går

I går började jag dagen med sovmorgon, äntligen. Den första på... tja, minst ett par månader i allafall. Så jag sov till klockan 10 och kände mig konstigt nog tröttare än på länge. Märkligt.
Maken åkte iväg för att åka skridskor på Eckern (en sjö) med en kompis så Alva och jag fick en stund för oss själva innan han kom tillbaka och jag begav mig till gymmet (var tvungen att tillämpa metoden "tänk inte, bara åk" för motivationen var likamed noll). Väl framme fick jag bege mig hem igen eftersom jag glömt passerkortet hemma. Smart. Tillbaka igen och crosstrainer och styrketräning ben stod på programmet. Skönt efteråt.

Lite senare åkte hela familjen + min lillebror in på stan och tog en fika. Jag hade varit sugen på chokladbollar i minst en vecka men blev besviken. Vet dom inte på Nilssons konditori att det måste vara kaffe i chokladbollar??? Den var inte god. Helt onödiga kalorier då de inte ens tillförde njutning. Får nog ta och baka några själv en dag framöver. Mmm... köra i mixer med mycket kaffe och doppa i smält choklad och rulla i kokos *dreglar*. Som Delicato fast godare och utan härdat fett och andra cancerämnen :-)

I dag stod simhallen på programmet. Ensam utan barn och make. Bara jag och bubbelpoolen. Härligt. Lite bastubad och 1000 meter simning blev det också. Man känner sig så behagligt avslappnad efter ett simhallsbad. Jag behövde det kände jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0