Recept: Lax med chili och lime



Idag hittade jag en bit färsk laxfilé på nedsatt pris i affären och slog till. Jag pressade över lime och kryddade med flingsalt, nymald svartpeppar, hackad färsk chilipeppar samt vitlökssalt från kryddkvarn, skivade över lime och ringlade över olivolja. Sen in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter. Den blev jättesaftig och god.
Till detta serverade jag ett hemgjort luftigt potatismos med färsk gräslök från vår trädgård, lättkokta morötter och jättegoda svenska kvisttomater. Mmm... lyxig tisdagsmiddag.


Kommentarer
Postat av: Härligheter enligt Erika

Vad gott det ser ut! Blir riktigt hungrig av dina fina bilder.

Ha det riktigt gott!

Erika

2009-06-03 @ 10:13:20
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Jessica K

Låter smarrigt och enkelt. Ett tips inför sommaren är att droppa i citron eller limesaft när man kokar potatisen. Blir en frisk somrig smak.



Ett annat lätt tips är att klyfta nypotatis och blanda med minimorotter, purjolök, äppelbitar och paprika. Lägg i grillfolie med en laxbit över.(en portion per paket)Salta och peppra med nymalen svartpeppar och ringla över citronolivolja. Grilla i ca 20 min. servera med dill eller gräslök och en kall sås på creamefraich. Smarrigt!!

2009-06-03 @ 21:27:47
Postat av: Jessica L

Det där lät inte dumt Jessica K. När bjuder du över mig på det? ;-)

2009-06-04 @ 21:51:11
URL: http://jessicasinspiration.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Åh vad gott detta ser ut. Läckra foton.



Ha en bra fredagskväll!

2009-06-05 @ 19:57:17
URL: http://rosamaranger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0