*Host host*


Ni tror väl att jag helt lagt ner bloggen men det har jag inte. Vi mår bara inte så bra här hemma just nu.
Först var ju Alva sjuk och när hon precis började bli frisk var det min tur. Nu började jag precis friskna till och då började Fredrik låta täppt idag och Felix hostar och som grädde på moset har jag idag fått världens halsont så antagligen åker jag på en omgång till... suck.

Meeeeen, förutom det är allt bara fint :-)
Alva sover numera i sin egen säng mestadelen av natten. För att göra en ganska lång historia kort så förberedde vi oss med öronproppar och lade henne i hennes säng en kväll i stället för att som vanligt gunga och vagga eller amma henne till sömns och döm om vår förvåning när hon sov efter bara några minuters gnällande!!! Och så har det fortsatt. En kväll gnällde hon ingenting och övriga har det tagit några minuter. Hon sover mycket bättre i sin egen säng, vaknar inte lika ofta men när hon vaknar mitt i natten tar jag med henne in till oss för att amma och sen får hon ligga kvar där. Tids nog är det väl dags för henne att sova hela natten i sin säng också men inte just nu när jag inte mår bra.

Fotograferandet går framåt... eller i allafall de teoretiska kunskaperna. Jag läser och läser, i böcker, tidningar och på internet. Jag studerar bilder och den feedback de fått. Men teori och praktik är två heeeeelt skilda saker. När jag väl står där med kameran går det rätt trögt fortfarande. Jag får inte till bilderna som jag vill men det går ju ändå bättre nu än när jag precis köpte kameran så det går nog framåt i allafall. Jag SKA bli bra på att fotografera, riktigt bra. Det har jag bestämt mig för. Och jag är rätt envis så det ska nog ordna sig.

Bild: Jag :-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh jag vill också lära mig att fota riktigt bra! kör mest Auto på kameran nu:P trist med sjukstuga! Kram

2009-03-11 @ 01:04:55
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0