Promenadväder

Igår var vi i Kalmar och shoppade lite. Bland annat köpte vi ett tyg som vi idag gjort en tygtavla av. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker om den eller inte. Den är inte precis snygg tror jag... men iallafall vågad och färgstark, haha! Har bytt gardiner också i vardagsrummet där tavlan hänger över matbordet så nu känns det lite mer vårigt än tidigare. Kuddarna är klara sedan länge med undantag av kudden som ska vara i fåtöljen. Foton kommer.

Idag har det härliga vädret gjort att vi spenderat nästan hela dagen ute. Vi var först ute på en lång promenad men när vi kom in igen kände vi att vi behövde komma ut ännu mer så vi åkte iväg till andra sidan stan och gick ännu en promenad längst med havet och tittade på de fantastiska villorna som ligger där. Man kan inte låta bli att bli smått avundssjuk. Vilka hus det finns!
Alva tyckte också det var skönt att vara ute på promenad. Hon hänger gärna över sidan på vagnen för att kunna se så bra som möjligt och plötsligt upptäckte vi att hon hade somnat! Lilla gumman bara hängde där. Det är andra gången det händer.
Efter all denna motion och friska luft var vi vrålhungriga och uppsökte närmsta pizzeria för en beställning. Smarrigt.

Jag fotograferade en del under vår andra promenad. Ett urval följer här :)
















Kommentarer
Postat av: Lolli

hihi man blir trött av promenad...

2009-05-05 @ 00:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0