Smarrig potatissallad & grillat kött



Igår åt vi jättegod middag. Jag köpte en bit benfri fläskkarré som vi skar i skivor och penslade med rapsolja som jag hade blandat med soja, pressad vitlök, fint hackad spansk peppar, salt, svartpeppar och lite lökpulver. Detta grillade vi och sedan gjorde jag en potatissallad av kokt svensk färskpotatis som jag blandade med fint strimlad purjolök, rapsolja och den MYCKET smarriga senapsdressingen från Sjaustrukocken som vi fick av Lolli. Den kan jag verkligen rekommendera. Denna potatissallad lär nog bli sommarens mest återkommande hemma hos oss känns det som.
Det känns extra skönt och gott också när man vet att det inte finns några onödiga, konstiga tillsatser i maten man äter tycker jag. För mig gör det stor skillnad. Därför kommer inte grillkrydda t ex innanför dörren i vårt hem (fullmatad med glutamat) men vem behöver det när det är så enkelt att grilla gott ändå?

Idag har vi också grillat men denna gång blev det laxfiléer och till det ratatouille och yoghurt/tomatsalsa-sås. Det var gott det också.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, laxen var god! Tack för middagen!

Mamma

2009-05-27 @ 07:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0