Ojdå

Haha! Jag som tyckte att jag varit sååå duktig i gymmet och kört på tyngsta motståndet på crosstrainern men jag upptäckte något under mitt träningspass idag. Crosstrainern har flera nivåer - över 20. Men åh, då är jag ju inte alls särskilt duktig :-(
Fattar inte att jag bara fick upp den till 9 när jag testade första gången. Konstigt.
Körde hur som helst på 9:an hela 30-minuterspasset idag och hann exakt 5 km så en genomsnittshastighet på 10. km/timme. Känner mig nöjd med det. Körde samma styrketräning som sist fast lade till en övning för nedre delen av ryggen.
 
Träning är bra på många sätt:
- Man blir eventuellt snyggare och förhoppningsvis smalare
- Man blir stark, uthållig och smidig
- Man känner sig piggare och fräschare
- Man fokuserar helt på något annat en stund och kan skjuta undan tankar på jobbiga saker

Det sistnämnda är min största motivation just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0