Aj aj aj

Idag har jag ont i min nacke och min högeraxel. Troligen en kombination av träningsvärk och mitt vanliga onda från min "musarm".

Fredrik och jag var ju och tränade i tisdags, första gången på jääääääättelänge som jag tränar. Vi var på Scaniagården och det var superfräscht där nu sedan de renoverat. Bara massa nya maskiner och kanonbra löpband och annat.
Vi tränade ju på sjukhuset (där jag jobbar) förut men sen bestämdes det att man inte ska få ta med familjemedlemmar längre dit bara för att en person misskötte det.
Eftersom det är urtrist att träna själv stannade min träning då av men nu får jag träna på Scaniagården för 150 kr/halvår! Så suveränt. Och Fredrik tränar gratis där trots att han inte är anställd av Scania direkt.
Hejdå sunkiga sjukhusgymmet!
Hur som helst var det kul att träna igen men jag känner som sagt av det trots att jag mest körde på cykel och crosstrainer och bara yttepyttelite styrketräning.

Sen igår var jag i stallet och ansträngde armen med mockning, borstning och ridning (med tanke på att Legenden bara gått rakt fram i skogen och knappt det sedan jag var inte ens igenom halva min graviditet så gick det faktiskt hyfsat i paddocken. Han var stel förstås men ändå över förväntan.).
Ovanpå detta har Alva varit supergnällig ett par kvällar nu och jag har fått bära och bära och bära för att få henne att sova.
(Hon skrek 40 minuter oavbrutet när jag var i stallet... hon är så trist mammig).

Så, nu har min nacke fått vad den tål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0