Trött

Idag har jag städat nedervåningen (nooooga), varit på öppna förskolan, lagat mat, tvättat bilen, bytt lampa i bilen (besiktning i morgon, pleeeeeease låt den gå igenom), tvättat, hängt tvätt, vikt tvätt och en massa andra småsaker.
Felix har varit så duktig och passat Alva när jag städade. Alva kan vara lycklig som har en så snäll storebror.
Ändå har de flesta sysslor gjorts accompanjerade av babygnäll. Man blir helt trött i skallen till slut. Har dessutom mått illa till och från i flera dagar och denna dag har inte varit något undantag. Fattar inte vad det är med mig.
Mamma passade Alva när Felix och jag åkte till biltvätten men sin vana trogen skrek liten tills hon somnade av ren utmattning i mammas famn. Det är så trist att det inte fungerar. Och konstigt. Vi träffar ändå mamma nästan varje dag. Man kan ju tycka att Alva borde vant sig vid det här laget?

Besiktning i morgon som sagt... undrar när jag behöver gå upp för att vara där 8:40? Kan bara konstatera att idag tog det Alva och mig hela 3 (!) timmar att bli klara med morgonbestyren. Hur är det möjligt??? Hmm... vad gör vi egentligen? Nu ska vi se - först gick vi upp och bytte Alvas blöja. Sedan gjorde jag i ordning frukost och åt frukost. Sedan tog vi ett bad, ett ganska långt mysigt bad. Sedan torkade jag henne, smörjde in henne, tog på henne ny blöja, valde kläder omsorgsfullt (omskrivning för långsamt och omständigt) till henne, klädde på henne, klippte hennes naglar, borstade hennes hår och satte i hårband, valde kläder till mig, klädde på mig, borstade mitt hår, tog på maskara, klippte mina naglar, borstade tänderna, bryggde kaffe, plockade in ren disk i skåpen, diskade ur några grytor och en nappflaska, drack kaffe och läste tidningen, bäddade, ammade... ja, sedan var vi nog klara tror jag. 3 timmar... inte bra.

På tal om något helt annat...
Att H&M startade sin inredningsförsäljning idag har väl knappast gått någon förbi och eftersom halva bloggvärlden skriver om det ska jag inte göra någon längre utläggning men kan efter en snabb genombläddring konstatera att det fanns en del fint men att jag inte blev så imponerad som jag hade hoppats. Bra. Annars hade jag säkert shoppat en massa onödigt ;-)

Ha det bra och håll tummarna för vår bil, det kan den (och vår plånbok) behöva.


Kommentarer
Postat av: lolli

hej hopp....håller tummarna för att bilen ska gå igenom....

2009-02-20 @ 12:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0