Välbehövligt mantra


Alla har vi väl saker hos oss själva som vi tycker sämre om. Något jag behöver jobba med hela tiden är att behålla självbehärskningen. Jag är nog född sådan tror jag men jag lär mig mer och mer att ignorera "störiga" saker och inte bli så irriterad eller upprörd. Fast fortfarande blir jag skogstokig ibland på både man och barn eller folk som inte kan köra bil (typ inte fattar hur man blinkar i rondeller, förare som saktar ner när det blir enfiligt på väg med räcken eller inte blinkar över huvud taget när de ska svänga), människor som inte tänker tillräckligt fort (fast de säkert gör precis vad jag borde göra nämligen tänker efter före de talar) eller parkerar på familjeparkering fast de inte ens har en barnstol i bilen. Ja ni vet, vardagsirritationer helt enkelt.
Vissa dagar är jag hur tolerant som helst. "Vad gör det liksom, det finns så mycket annat som är viktigare" och andra dagar är toleransnivån likamed noll och jag blir upprörd för ingenting.
Mitt nyårslöfte i år är faktiskt att jobba ännu mer med den här sidan av mig själv.
Jag fick ett passande och väldigt vackert halsband av min man i julklapp som jag gärna vill visa upp. Jag använder det nu nästan varje dag och hoppas att det ska skänka mig både harmoni och lycka :-)

Någon som hjälper mig hitta perspektiv på tillvaron ibland är Sabina, en helt underbar människa vars blogg jag tycker ni ska besöka pronto!

Kommentarer
Postat av: Hanna <3

Hej hej, Vill du ha en design ?? Kolla in på sidan:



http://vibyflickan.blogg.se/2009/february/design-utlottning-1.html#comment

2009-02-05 @ 11:37:11
URL: http://vibyflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0