Ett liv har slocknat


I kväll har vi fått besked om att mormor gått bort.
Jag har nog inte riktigt förstått det ännu.
En av de finaste människor jag vet finns inte längre.
Felix och jag har tänt ett ljus för henne. Vi minns och pratar om henne.
När jag träffade henne en av de sista gångerna sa hon till mig att hon kände sig ensam.
- "Nu får hon återförenas med gammelmorfar och slipper vara ensam mera", säjer Felix.
Jag tror inte på något liv efter detta men jag tänker att det är skönt att hon slipper ha ont nu.
Jag tror att det som hände var det bästa för mormor så som det nu var.
Och ändå gör det så ont.
Jag kommer sakna henne så mycket.

Älskade lilla mormor, jag är inte ledsen för din skull. Jag tror av hela mitt hjärta att detta var det bästa för dig.
Jag är ledsen för min egen skull, för att jag aldrig mera ska få träffa dig. Jag är ledsen för att min bror aldrig mera ska få äta dina bullar som han älskade, för att Felix aldrig mera kan be dig berätta om gamla tider och för att Alva aldrig kommer att få lära känna sin gammelmormor.
Vi är många som kommer att sakna dig.
Farväl.

Kommentarer
Postat av: anna lingman

tråkigt! tänker på er!

2009-01-16 @ 19:37:12
URL: http://annalingman.spaces.live.com
Postat av: Karin/Theas rum

En person som levt ett väldigt "tufft", utsatt och ensamt liv och som jag träffade genom mitt jobb sa en gång till mig att: sorg är något vackert, det betyder att någon som gått bort har varit älskad och uppskattad, och betytt mycket för andra.



Och visst är det så, jag brukar tänka så efter det så känns det inte lika tungt.



Kram på er.

2009-01-17 @ 16:07:21
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: lolli

hej jessica..får beklaga sorgen...jag tänker på er alla..du får må så gott som du kan...kramar från din svägerska lolita

2009-01-18 @ 13:39:36
Postat av: Marina

Jag beklagar sorgen. Men hon kommer alltid att finnas där, även om du inte ser det.

2009-01-18 @ 13:44:23
URL: http://qute.blogg.se/
Postat av: JaZzy

Beklagar förlusten!

2009-01-18 @ 13:50:13
URL: http://jazzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0