Projekt bokhylla




Vi har letat ett tag efter en fin gammal bokhylla till Alvas rum. Vi har sökt på loppisar, second hand-butiker och i annonser utan att hitta precis det vi vill ha. Men så visade det sig att det stod en jättefin gammal hylla i mina föräldrars förråd som passar helt perfekt.
Vi (läs Fredrik) smällde upp några bra hyllor för förvaring i förrådet och då var det ok att ta den fina lilla hylla. Nå, fin och fin... Den såg väl sådär ut när vi tog hem den med gamla klistermärken och sliten grå färg men med tre lager vit färg blev den riktigt tjusig. Meningen var ju att det var jag som skulle måla den så jag satte i gång att slipa och tvätta av den. Maken kom med jämna mellanrum in i rummet och kollade och hummade och sa att han kunde fixa det om jag ville, men det ville jag inte. Dagen efter frågade han när han kom hem från jobbet om jag hade målat den ännu men det hade jag inte hunnit med. Dagen efter det tog han rollern och satte igång... så gick det med mitt lilla projekt. Min egen takt var för långsam för honom uppenbarligen. Well... på sätt och vis var det ju rätt skönt att slippa och nu är den iallafall klar. Vad tycks?

Det här blev ju också ett bra tillfälle att visa upp den fina IsaForm-tavlan som vi köpte till Alva. Visst är den underbar? Och Alva älskar den. Vi visar henne den varje dag och läser texten för henne "I slottet på kullen bor den vackra prinsessan Alva" och hon ler mot tavlan. Sötnos.

Fler bilder från det färdiga barnrummet kommer så fort dagarna blir lite ljusare så det funkar bättre att fotografera.

Kommentarer
Postat av: Karin/Rosa maränger

Fint. Bra med en lägre bokhylla så att de små kan nå själva. Är på jakt efter en sån till lilltjejens rum. Ja, tavlan är såå söt!



Karin

fd Theasr

2009-01-20 @ 23:35:04
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Linda

wow va snyggt !! Vi flytta snart. då får Wilja också eget rum. vad jag längtar !!

Ja vilken skillnad på dessa underbara ungar. Vi får se hur de blir idag med hennes vakentid. Nu är jag mer förberedd.

kram Linda

2009-01-21 @ 08:22:43
URL: http://summerzion.blogg.se/
Postat av: Martina

Vilken makeover, jättefint! ... och du har gjort mig galet sugen på chokladbollar!

2009-01-25 @ 10:17:29
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0