Smarta inköpslistan


Jag har hittat en suverän tjänst som man skulle kunna ha mycket stor nytta av känner jag.
Jag är en typisk listmänniska och jag gör både matlistor, receptsamlingar och handlarlistor i mängder och nu kan jag göra det på nätet och på så sätt komma åt mina listor både när jag är hemma och borta.
Man kan lägga upp hela sin receptsamling, skapa veckomatlistor och sedan handlarlistor utefter dessa. Sååå smart.

Bor man i Stockholms-området kan man till och med få varorna med hemleverans.

http://www.inkopslistan.com/

På tal om något helt annat så klarade jag mitt tränings-/motionsmål för veckan, nämligen att motionera minst 60 minuter/dag. Jag fick ihop 446 minuter på 7 dagar, dvs 26 minuter mer än jag behövde :-)
Träningen har bestått av 3 pass på gymmet med både cardio (cykel, crosstrainer, löpband) och styrka varje gång och resten promenader. Och gissa vad vågen sa idag efter en vecka? Jag hade gått upp i vikt... skönt för motivationen? Not.
Förhoppningsvis har det gett mig annat i hälsoväg än mindre antal kilon då i allafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0