Min nya glugg :-)

I födelsedagspresent fick jag ett nytt objektiv (i förskott, jag fyller inte år än på ett tag). Fick det i går kväll så jag har bara hunnit smälla av några testbilder men jag måste ändå slänga upp dem här. Vad tycker ni?
Jag är än så länge jättenöjd med objektivet med tanke på vad det kostade. Det är ett Canon EF 50mm f/1.8 II, dvs ett med fast brännvidd vilket känns lite ovant när man är van att kunna zooma. Man tvingas flytta sig själv i stället vilket är lite jobbigare men det gör att man får tänka till lite extra och det är nog bra. Den stora bländaren som ger möjlighet att få riktigt kort skärpedjup (och snygg bokeh!) är det jag tycker allra mest om! Nu är det ännu roligare att fotografera (men väskan är redan för liten...) :-)




















Kommentarer
Postat av: Lolli

jätte fina bilder

2009-05-24 @ 20:33:52
Postat av: Busmamman

Exakt det objektivet jag vill ha avis

Supersnygga bilder!!!!

2009-05-26 @ 20:21:04
URL: http://busmamman.blogspot.com
Postat av: Magnus

Det är kul med fasta gluggar. Dessutom är det ju super trevligt med ett objektiv med f/1.8. Blev ju riktigt fina bilder!

2009-09-14 @ 14:30:27
URL: http://www.hjelmgren.com/husblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0