En vanlig dag

Alva tänkte idag berätta om sin gårdag i bilder. Det går att klicka på bilderna för att få dem större.


08:40 Jag vaknade vid 8-tiden idag och nu har jag tagit ett morgonbad. Mysigt.
08:49 Vilket trist väder det är i dag mamma.
08:57 Mmm... den första av dagens riktiga höjdpunkter. Frukost.
09:32 Om McCain vinner över Obama ska jag äta upp den här tidningen. Fast det kan hända att jag gör det ändå för den ser rätt god ut.


09:43 Lekstund på filten. Jag övar på att vända mig.
10:16 Mamma sjunger för mig varje dag. Det tycker jag om. Och så pussas vi såklart.
10:32 Jag läser
10:46 Har precis ätit dagens andra mål mat och tar 5 minuters powernap.


11:11 Dags för blöjbyte. Jag gillar att ligga på skötbordet och titta på fiskmobilen som hänger där.
11:17 Mamma och jag ger oss iväg ut på en promenad
12:19 Vi har gått en lång runda i skogen och på väg tillbaka hem träffar vi tre hästar
12:56 Det här är den tredje ekorren under vår promenad idag



13:29 När vi kommer hem äter jag igen och sen vaknar pappa, han har jobbat i natt
14:01 Morbror Alexander ringer och undrar om vi vill komma över på en fika. Det vill vi. Men jag är gnällig och äter igen fast jag åt nyss. Inte ens mormors vovve är kul när man är hungrig.
14:37 När vi kommer hem igen har brorsan kommit hem från skolan. När vi sagt hej får jag mat igen...
16:19 Mormor har kommit hem till oss vid 15-tiden. Hon var hos mig när mamma och pappa åkte till gymmet och tränade tillsammans. Det tog bara en liten stund innan jag insåg att min mamma övergivit mig och då grät jag. Fast sen somnade jag 20 minuter innan jag fortsatte gråta tills min mamma kom hem igen.
Äntligen får man tröst och mat hos mamma (det är ju faktiskt lite mer än 1 timme sedan jag åt sist!).


16:54 När mamma duschat och jag varit hos pappa en stund (och gråtit för att min mamma övergivit mig igen) är det pappas tur att duscha och jag får sitta i min babysitter och titta på när mamma lagar mat.
17:09 Pappa spelar gitarr för mig. Det älskar jag.
17:42 Jag vill också lära mig att spela gitarr.
17:55 Jag sitter en stund och myser i pappas knä. Jag har precis fått mat så jag är nöjd och glad.


18:37 Busar med pappa.
20:07 Nu har jag ätit igen och fått på pyjamas. Pratar en stund med brorsan.  Pappa går till jobbet.
22:00 Efter flera amningar och när mamma burit omkring på mig länge och väl somnar jag. Godnatt.

Så kan ett bebisliv se ut under en dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0