Naturligt sött från Frankrike

I morse när jag åt havre- och quinoagröt tänkte jag på att jag ska tipsa er om en produkt.

St. Dalfour gör sylt och marmelad som är fri från tillsatser och fri från tillsatt socker. Nå, det är ju en sanning med modifikation förstås (annars hade den ju inte varit god) för de har ju fyllt sylten med druvjuice för att få fram sötman men det är ju iallafall naturligare och därmed nyttigare i mina ögon. Sylten/marmeladen innehåller alltså 100% frukt och bär. Pektinet som används som konsistensgivare kommer också från frukt. Toppen.

Dessutom smakar den gudomligt. Jag har inte provat alla smakerna i sortimentet men av de jag testat tycker jag bäst om hallon/granatäpple (suveränt till pannkakor), jordgubb och apelsin/ingefära (godast på rostade mackan). Idag på gröten blev det jordgubbsvarianten. Mums!

Sylten/marmeladen finns på både Konsum, ICA och Hemköp men många affärer tar bara hem ett fåtal av smakerna som finns (det finns runt 20 olika).

Marmelad och sylt

Bild från http://www.isam.is/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0