Recept: Chokladmuffins


Chokladmuffins gjorde Felix och jag också i söndags. Jag var ju tvungen att prova de fina guldformarna jag fick i julklapp.
Vi gjorde dem nog lite för stora för de flöt ut en hel del... men de var goda i allafall.
Receptet är från "Sju sorters kakor".

Chokladmuffins
ca 15 st (oj, jag fick bara ut 9 st)

100 g smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver

Ställ veckade pappersformar i en långpanna eller på en plåt.
Smält smöret och låt det svalna.
Vispa ägg och socker påsigt. Tillsätt de övriga ingredienserna.
Blanda till sist i smöret.
Fördela smeten i formarna. Fyll dem inte till mer än 3/4.
Grädda i 200 grader (175 om varmluft) i ca 10 minuter.


Kommentarer
Postat av: Recept bakning cheesecakes cupcakes choklad bröd Bakrecept

Låter inte som ett dumt recept det. Får jag pröva på nån dag här. Kram!

2009-09-20 @ 00:27:14
URL: http://bakrecepten.se
Postat av: Sofie

Tusen tusen tack för detta recept. Som jag letat. Just detta har jag inte lyckats hitta förut. /Sofie

2010-03-08 @ 20:05:37
URL: http://sofienordquist.blogg.se/
Postat av: Emmma :D

tacktack jag har letat efter boken men kunde inte hitta den, jag älskar de här muffinsarna och har bakat de säkert 20 ggr men du va ett tag sen nu (:



tack :D

2010-10-05 @ 11:27:27
URL: http://fotolof.blogg.se/
Postat av: Annica

Ska det inte vara mjöl i muffinsen?

2011-09-18 @ 17:16:37
Postat av: Jessica Lindgren

Jodå Annica, det står ju 2 dl vetemjöl i receptet :)

2011-09-18 @ 17:41:51
Postat av: catrin

Tack! Det var precis "sju sorters kakors" recept som jag letade efter när jag nu flyttat och insett att det är föräldrarna som har kakboken hos sig. Tur att man kan hitta receptet här så man inte blir utan muffins....Fin blogg i övrigt!! :)

2012-09-10 @ 16:04:47
URL: http://regnbgsblajag.bloggproffs.se
Postat av: Terese

hej, tack för att du har lagt ut det här receptet, hittar nämligen inte min bok.
om det är någon som vill prova nått jätte gott så lägg ner en bit marabo i mitten på varje muffins :)

2012-10-02 @ 15:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0