Liten blir större - Alva 6 månader


Stopp! Hjälp! Det går för fort! Dagarna tar slut innan jag hinner fatta att dom börjat. Snart är bebistiden över och en ny tid (kanske en med mera sömn?) tar vid. Jag längtar INTE.
Jag skulle med glädje fortsätta sova max 40 minuter i stöten resten av mitt liv om jag bara fick fortsätta vara hemma med min lilla prinsessa och leva det goda livet, dvs livet som inte innefattar något annat arbete än blöjbyten, matningar och en ofantlig massa kelande, skoj och lek däremellan.

Älskade lilla smulan. Redan 6 månader ung. Kan åla sig bakåt, sitta så rak och fin i ryggen alldeles själv, äta riktig mat, babbla en massa bebisprat och ge din mamma de allra ljuvligaste, dregliga pussar (många gånger följda av ett hårt nyp i gäddhänget, kärleken kan visa sig på många sätt minsann).

Tänk att du redan upplevt både varm sommar och snöig vinter och att allt det här härliga gått så ofattbart snabbt.
En egen personlighet har du förstås haft från första sekund men den blir mer och mer tydlig. Du har en stark vilja och ett jäkla humör och tänder till lika snabbt som din pappa om något inte passar. Självklart är du också envis som din mamma. Har du bestämt att något ska vara på ett visst sätt så blir det så. Ojoj, vi kommer nog få ta måååånga duster när du blir äldre du och jag.
Därför gäller det att passa på och njuta så mycket det bara går av den här första tiden då det räcker med att göra ett roligt ljud eller en kul grimas för att all ilska ska rinna av dig och ett underbart leende spricka upp i hela ditt lilla ansikte.

Jag älskar dig så ofantligt lilla unge. Att du har kommit till oss är ingenting annat än ett mirakel.

Kommentarer
Postat av: lolli

hej lilla alva...vad stor du har blivit.å såååååå söt...kram på dig lilla gumman från faster

2009-01-19 @ 12:52:13
Postat av: Martina

Så otroligt söt!

2009-01-25 @ 10:18:22
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: anna

Hej,



Laste lite pa din bogg och kom till detta. Jag kanner precis likadant. Sa himla harligt med var lilla kille aven om man baxnar av att inte fa sova pa natterna. Men man bara smalter nar man far ett leende. Gullegull.

2009-03-22 @ 15:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0