Alva 11 månader



Vår lilla tjej har redan (13/6) hunnit bli 11 månader gammal. Hur gick det till? Hon föddes ju nyss. Ja, det känns fortfarande så. Jag har fortfarande inte riktigt hunnit smälta att jag är 2-barnsmor och att vi är 4 personer i vår familj. Men så är det uppenbarligen och 1/9 börjar jag jobba igen. Jag har redan varit hemma i över ett år. Varför känns det då inte längre än en vanlig semester?

Den här månaden har Alva utvecklats i raketfart Det har hänt massor! Här är ett litet axplock av allt som hänt:
- Har fått 2 nya tänder så nu har hon 4 totalt
- Har börjat härma allt man säjer och gör
- Kammar sitt hår om man ger henne en kam eller hårborste
- Försöker sätta på sig mössa/diadem om man ger henne det
- Pussas massor! Särskilt på morgonen får vi många mysiga babypussar.
- Förstår mycket av det man säjer
- Skakar på huvudet om man ber henne
- "Diggar" till musik genom att gunga med kroppen och nicka med huvudet
- Börjat sova hela nätterna utan att äta!
- Reser sig mot möbler och går längst med dem
- Leker tittut (gömmer sig genom att sätta händerna på huvudet och så tar hon snabbt bort händerna och då säjer vi tittut)
- Börjat krypa!
- Går med gåvagnen (eller genom att putta en pall eller större leksak framför sig)
- Klappar händerna
- Håller och dricker själv ur vanligt glas
- Om man gör ringljud öppnar hon sin leksaksmobil, håller den mot örat och babblar
- Säjer "tatt-tatt" (tack-tack) när hon ätit och kan härma en katt
- Har börjat använda storlek 80 i kläder
- Idag har jag klippt hennes lugg för första gången (se bilderna ovan, jag tog ytterligare en liten bit efter att efter-kortet togs)

Vi önskar glad midsommar med ett gäng opublicerade foton på Alva från den sista månaden. Bilderna är oredigerade och ligger inte i tidsordning men det får ni stå ut med :-)





















Kommentarer
Postat av: Jessica T

En sån ljuvligt söt liten tjej ni har. Håller med om att året gått så fort. Fattar det inte riktigt.

Kram Jessica från Aff

2009-06-18 @ 22:41:24
URL: http://prinsmamma.blogg.
Postat av: tette

min är 7 ÅR och 2 månader och inte fattar jag hur det gick till , jag är ju fortfarande samma ålder som när han föddes



/therese

2009-06-20 @ 08:24:06
URL: http://www.pygme.net/tette
Postat av: Lolli

mycket fina bilder..och vilken fin bild på dig min kära bror.

2009-06-25 @ 10:17:26
Postat av: Bikerbruden

Unnar dig verkligen att vara hemma, men nu börjar det bli trist utan dig på jobbet, kom tillbaka NU snälla :-)

2009-06-29 @ 21:55:46
Postat av: Martina

Oj så många underbara bilder på en så söt tjej! Jag har köpt sänghimmeln på systerlycklig, men jag ska ringa dit idag och kolla om dem har vit hemma!

2009-07-30 @ 09:35:43
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0