Alla sätt är bra utom de dåliga

Måste inleda det här inlägget med att tala om hur jag blev väckt i morse. Jag vaknade nämligen av att Alva, som hade satt sig upp brevid mig (hon sov i vår säng) lutade sig fram och gav mig en lång puss! Kan man vakna på ett bättre sätt? Knappast.

Nu till det som det här inlägget skulle handla om.
Alva har just nu ett flertal sätt att ta sig fram i världen:

1. Hasa fram på rumpan (inte så ofta förekommande)
2. Åla sig fram som en säl (vanligast), film 1
3. Resa sig mot och gå utmed möbler (nyhet!), film 2
4. Gå med läragåvagnen (vingligast hittills), film 3
5. Skjuta sig fram med hjälp av en slags babyrullator á la IKEA-pall (hon är smart vår prinsessa!), film 4
6. Hugga tag i ett par vuxna händer för att få hjälp att gå (mycket poppis)

Jag har lyckats fånga några av dessa företeelser på film. Det konstiga dunkande ljudet som hörs i bakgrunden på några av filmerna är nog vår diskmaskin tror jag, fast den låter inte så i verkligenheten... skumt.



 




Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh kul att ha barnfilmer.. Önskar att det fanns fler filmer på mig när jag var liten.. =)

2009-06-03 @ 02:03:34
URL: http://dendarjenny.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Nåå så charmig hon är och duktig på att ta sig fram!

Trevlig helg, kram Sandra

2009-06-05 @ 16:09:01
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0