Recept: Räk- och kräftpasta

För ett par dagar sedan svängde jag ihop det här av sånt som fanns hemma. Blev kanongott , gick supersnabbt att göra och uppskattades av alla i familjen så det måste dokumenteras så jag inte glömmer hur jag gjorde. Testa vet ja!
Tyvärr glömde jag fota.

Jessicas räk- och kräftpasta
ca 4 port

4 portioner bandpasta
1 liten burk crème fraiche
2-3 msk finhackad dill
en liten vitlöksklyfta, pressad
1 tsk sambal oelek
ca 2 msk tomatpuré
1/2 tsk lökpulver
en skvätt pressad citron
nymald svartpeppar
en doft av cayennepeppar
ca 100 g skalade räkor
ca 100 g kräftstjärtar (såna som ligger i dillspad)

Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.
Rör ihop alla andra ingredienser utom räkorna och kräftstjärtarna i en kastrull. Koka upp. Rör ner räkorna och kräftstjärtarna och låt bli varmt men låt det inte koka (då blir skaldjuren sega).
Rör ner röran i pastan och servera med t ex kokta gröna ärtor eller broccoli och gärna andra grönsaker.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej hej!

Trevlig blogg - hit lär jag återkomma fler gånger! :)



Jo, du undrade hur man beställer mina illustrationer... Alla mina verk finns samlade under kategori "lina skapar" och under mina första barnillustrationer med apan Hon och Han finns informationstext under bilden. Du har helt rätt, det är inte lätt att hitta, men då jag inte marknadsför mig just något, detta är bara en hobbyverksamhet, har det fått bli i liten skala jag också säljer. Du är så klart välkommen att beställa om du är intresserad! Jag trycker dem alla på tjockt papper av högsta kvalitet, i storlek 21 x 30 cm, och de kostar 150 kronor inkl. frakt. För att fråga eller beställa mailar du bara mig på kitchenbloom[snabela]gmail.com



Trevlig helg!

Lina

2009-03-19 @ 21:15:52
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: NorbergsBlogg

Jätte mysig blogg du har.Recepten verkar väldigt gott. Ha en bra dag!

2009-03-23 @ 17:37:03
URL: http://www.norbergsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0