Matfunderingar

Var lite småhungrig förut och gjorde mig en macka och det var så himla gott!
Jag hade ett osötat fullkornsbröd (Skovmand) och så lade jag på gräddfil blandat med lite gräslök från trädgården (rester från gårdagens rökta pepparmakrill med färskpotatis, gräddfil, gräslök och sallad - också gott!), strödde över lite hackad rödlök och lade på en hel hög räkor, malde över lite svartpeppar och lite finhackad dill. Klart. Citronvatten till. Fantastiskt smarrigt!
I morgon ska vi ha kycklingfilé som jag tagit upp ur frysen men frågan är vad man ska hitta på att göra... currysås är ju gott så det kanske det blir till.
Vad hände förresten med alla glasrapporter??? Plötsligt blev det bara helt tyst utan att någon fått en förklaring på hur glaset hamnade i kycklingen (och den andra maten). Har glasfynden upphört eller är det bara nedtystat?
Lite som larmen om cancerframkallande akrylamid i chips eller basmatiris-giftet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0