Härlig barnbok och skön träning!


I går fick Alva en jättesöt barnbok. Den heter "Det var det fräckaste", är skriven av Werner Holozwarth och Wolf Erlbruch och handlar om en mullvad som en dag sticker upp huvudet ur sin håla och får en bajskorv (!) i huvudet.
Med den inledningen förstår ni ju själva att boken inte kan bli något annat än en succé.
Närsynt som mullvaden är ser han inte vem den skyldige är och han tillbringar sedan resten av boken åt att fråga olika djur om det var de som gjorde det. I slutet av boken får han sin hämnd på den fräcka bajsaren. Kiss- och bajshumor när den är som bäst :-)

På tal om något helt annat så gick träningen igår kanonbra! Jag cyklade en mil och körde en kort stund på crosstrainern. Skönt. Kände mig inte lika duktig när jag senare på kvällen köpte en stor påse godis. Jag har visserligen gått ner ungefär 18 kg sedan förlossningen men det är några envisa kilon kvar och de lär stanna där de är om jag fortsätter äta så mycket godis som jag gör nu. Fast gott var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0