Vecka 16



Alva har varit sjuk med hög feber i flera dagar nu. Det har varit mycket bärande och gnällande och jag har tyckt så synd om henne. Idag har hon varit lite bättre, febern har gått ner men gnällandet ökat. Det är i stunder som dessa jag önskar att hon kunde prata och berätta vad som är fel. Kanske har hon ont någonstans fast jag inte förstår var.

Tänkte sammanfatta denna vecka med en liten lista. Denna vecka har jag:
* Försökt torka typ en liter spya med två små pappersservietter som snåltanten i godisaffären så generöst bjöd på när Alva kräkts i bilen
* Varit på medarbetarsamtal med min nya chef
* Tvättat smutsig häst utan nämnvärt resultat
* Blivit lockad att äta en chokladboll hemma hos Lotta
* Ätit en stor påse godis eftersom allt ändå var förstört pga chokladbollen (bra att ha något att skylla på)
* Fått en jättesöt blomma, ett par snygga trosor och ett litet cerat i form av en cupcake av min mamma <3
* Spelat ett antal omgångar Yatzy med Felix
* Rensat ur Felix garderob och skänkt bort allt som var för litet
* Ätit kebabsallad
* Gjort egen tacokrydda (enkelt penkelt)
* Fått hjälp av Felix på sopardagen här i bostadsområdet (tack gullet!)
* Haft min bror här på besök, trevligt!
* Blivit tvungen att tacka nej till besök av Anna P & Oscar eftersom Alva var sjuk :(
* Varit ute med mammas vovve i onsdags
* Fått spontant kvällsbesök av Katarina och Gegge i fredags
* Druckit en baileys med is, mmm...
* Rastat Legenden i paddocken och fotograferat honom
* Tagit hand om liten sjukling hela helgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0